Därför lyckas ICA Banken
September 30, 2008 Av admin
ICA Banken har ni som följt inläggen på PengarBanken, haft 2 olika kampanjer nu i höst. Den första kampanjen var att om du lånar för minst 50 000 kronor får du en IPod Shuffle som har ett värde på cirka 429 kronor.
Den andra kampanjen som fortfarande pågår fram tills 2 november 2008, är att om du köper ett nytt kök från Myresjökök genom att låna pengar av ICA Banken så får du 20% rabatt samt 500 kronor i ränterabatt.
ICA Banken lyckas med sitt låneföretag för att dem har kampanjer som dessa två ovanför, dem får bloggare och andra webbsideägare att skriva om just dessa kampanjer och får på det viset fler besökare samt lånetagare. Dem andra låneföretagen som konkurrerar med ICA Banken har legat låg nu under hela hösten, inga kampanjer, endast höjda räntor och avgifter från samtliga låneföretag.
För att lyckas så måste man sticka ut precis som ICA Banken. Det går inte att ligga lågt och hoppas på att personer vill låna pengar av just dem, även om andra låneföretag har en bättre ränta och avgifter. Det gäller att låta andra sköta reklameringen av sitt företag när dem kan göra det. Internet är den perfekta platsen att marknadsföra sig gratis på så som ICA Banken gör.